Ogólne Warunki Umowy
MILA Spółka z o.o.
Niniejsze
Ogólne Warunki Umowy (zwane dalej OWU) regulują zasad współpracy
pomiędzy Sprzedawcą (MILA Spółka z o.o. z siedzibą w Częstochowie) i
Kupującym (wspólnie zwanych Stronami, a każda z osobna Stroną) w
zakresie zawierania i realizacji wszelkiego rodzaju umów, w
szczególności umów sprzedaży i dostawy.
- Zamówienia
- W
celu zawarcia umowy (w szczególności umowy sprzedaży lub dostawy)
Kupujący składa Sprzedawcy zamówienie (ofertę kupna), na zasadach
określonych w ust. 3 poniżej.
- Zamówienie musi być złożone w formie pisemnej lub elektronicznej (fax, e-mail).
- W zamówieniu Kupujący zobowiązany jest określić:
- nazwę i numer towaru (określane według standardów Sprzedawcy),
- ilość towaru,
- dane Kupującego,
- dane odbiorcy towaru,
- adres, na który ma być dostarczony towar,
- sugerowany termin dostarczenia towaru,
- miejsce i sposób dostarczenia faktury VAT.
W
przypadku zamówienia składanego na podstawie oferty Sprzedawcy (jeśli
taka zostanie wyraźnie złożona) Kupujący zobowiązany jest wskazać:
- numer oferty,
- datę oferty,
- cenę towaru wskazaną w ofercie,
- miejsce i sposób dostarczenia faktury VAT.
- W
przypadku przystąpienia przez Kupującego do grupy zakupowej Kupujący
zobowiązany jest pisemnie poinformować o tym fakcie Sprzedawcę. Brak
zawiadomienia Kupującego o przystąpieniu do grupy zakupowej upoważnia
Sprzedawcę do przyjęcia, że zamówienia Kupującego dalej składane są w
ramach OWU. Kupujący nie może łączyć uprawnień z OWU z uprawnieniami
wynikającymi dla niego z umowy zawartej pomiędzy Sprzedawcą a grupą
zakupową.
- Umowa
(w szczególności umowa sprzedaży lub dostawy) zostaje zawarta z chwilą
wysłania przez Sprzedawcę Kupującemu Zatwierdzenia Zamówienia (pisemnie,
faksem lub e-mailem) lub poprzez realizację zamówienia, przy czym w tym
ostatnim przypadku Kupujący nie otrzymuje Zatwierdzenia Zamówienia a
jedynie samą fakturę. Identyczną procedurę stosuje się w przypadku uzupełnienia lub zmiany zamówienia.
- W
przypadku nieprzyjęcia zamówienia (oferty kupna) od Kupującego
Sprzedawca zastrzega sobie prawo poinformowania Kupującego o tym i
przyczynach swojej decyzji w terminie 48 godzin od momentu otrzymania
zamówienia od Kupującego.
- Jeżeli
Kupujący otrzyma od Sprzedawcy ofertę zawarcia umowy sprzedaży lub
dostawy to brak niezwłocznej odpowiedzi przez Kupującego poczytuje się
za przyjęcie oferty.
- Informacje
powszechnie publikowane lub przesyłane Kupującym przez Sprzedawcę
(informacje handlowe) – w tym m.in. rysunki, zdjęcia, wymiary, opisy,
parametry techniczne, użytkowe i inne dane dotyczące towarów oraz ich
ceny – stanowią jedynie informację handlową i nie są ofertą w rozumieniu
Kodeksu cywilnego (art. 66-70 k.c.), o ile Sprzedawca nie zaznaczył
wyraźnie inaczej.
- Rysunki,
zdjęcia, wymiary, opisy, parametry techniczne, użytkowe i inne dane
dotyczące towarów zawarte m.in. w informacjach powszechnie publikowanych
(m.in. katalogi, prospekty, specyfikacje, cenniki) lub przesyłanych
Kupującemu (np. ofertach, o ile takie byłyby pisemnie złożone Kupującemu
przez Sprzedawcę) oraz zawartych w załączonych do nich dokumentach są
tylko w przybliżeniu miarodajne. Stają się one wiążące tylko w przypadku
ich pisemnego potwierdzenia przez Sprzedawcę, wystawianego na pisemne
żądanie Kupującego.
- Z chwilą
złożenia zamówienia, a w przypadku jego braku najpóźniej z chwilą
odbioru towaru przez Kupującego, Kupujący jest związany postanowieniami
OWU. OWU mogą być przyjęte przez Kupującego jedynie bez zastrzeżeń. O
ile Sprzedawca nie postanowił inaczej OWU stanowią integralną część
każdej umowy zawartej pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
- Warunki płatności
- Jeżeli
nie uzgodniono inaczej, ceny towarów są cenami netto, do których należy
doliczyć podatek od towarów i usług (VAT) obowiązujący w dniu
wystawienia faktury. Podstawą do ustalenia wartości każdorazowej
transakcji pomiędzy Stronami jest aktualny cennik towarów Sprzedawcy.
- W
przypadku zamówienia towarów o łącznej wartości poniżej wartości
…..(słownie: …..) do ceny towarów należy doliczyć koszty dostarczenia
towaru.
- Ceny podawane w cenniku Sprzedawcy wyrażone są w złotówkach.
- Kupujący
zobowiązuje się do regulowania należności za towary na podstawie
wystawionej przez Sprzedawcę faktury VAT, w ustalonym terminie liczonym
od daty wystawienia faktury (z zastrzeżeniem ust.6 poniżej), przelewem
na konto Sprzedawcy określone w
fakturze.
- Za datę zapłaty uważa się termin uznania należności w pełnej kwocie na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do wyznaczenia Kupującemu innego terminu
płatności w przypadku opóźnień z zapłaty jakiegokolwiek z zobowiązań.
- Przy przekroczeniu terminów płatności Sprzedawca jest uprawniony do naliczania Kupującemu maksymalnych odsetek ustawowych.
- Jeżeli
Kupujący nie realizuje jakichkolwiek swoich zobowiązań względem
Sprzedawcy - w szczególności zobowiązań płatniczych, czy w razie
wszczęcia postępowania zmierzającego do uregulowania zobowiązań
Kupującego (np. w przypadku likwidacji, postępowania egzekucyjnego lub
postępowania zmierzające do zapłaty wierzytelności z jakiegokolwiek
tytułu) - określonych w szczególności w przepisach czy umowie Sprzedawca
jest uprawniony do powstrzymania się z wykonaniem swoich obowiązków
względem Kupującego, w szczególności wydania towaru Kupującemu i
uwarunkowania dalszej realizacji swoich zobowiązań względem Kupującego
od dokonania przez Kupującego wedle wyboru Sprzedawcy: płatności z góry,
przedstawienia zabezpieczeń w formie wskazanej przez Sprzedawcę lub
wykonania innych zobowiązań wskazanych przez Sprzedawcę. Jeżeli płatność
z góry, zabezpieczenie lub inne zobowiązanie nie zostaną dokonane
również po upływie wyznaczonego przez Sprzedawcę terminu, Sprzedawca
będzie uprawniony, w granicach dopuszczalnych prawem, do odstąpienia z
winy Kupującego od umów wskazanych przez Sprzedawcę - w terminie 6
(miesięcy) miesięcy – w szczególności w odniesieniu do jeszcze
niewydanych towarów, z takim skutkiem, że wygasają wszystkie roszczenia
Kupującego z tytułu niewydanych towarów.
- Zgłoszenie
przez Kupującego reklamacji nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny
towaru w terminie określonym w umowie lub fakturze.
- Kupujący
upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu Kupującego i
wysłania ich pocztą elektroniczną lub na adres wskazany przez
Kupującego.
- Zastrzeżenie własności
- Sprzedawca
zastrzega prawo własności towaru do chwili uiszczenia przez Kupującego
całej ceny wynikającej z umowy, uwzględniającej w szczególności cenę:
towaru, należny podatek, koszty dostarczenia towaru.
- W
przypadku opóźnienia Kupującego z zapłatą ceny wynikającej z umowy,
Sprzedawca jest uprawniony do żądania zwrotu wydanych Kupującemu towarów
oraz domagania się odpowiedniego wynagrodzenia m.in. za ich zużycie lub
uszkodzenie. W takim wypadku Sprzedawca ma również prawo odstąpić od
umów z Kupującym, co do nieopłaconych towarów w drodze pisemnego
oświadczenia, bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego
tytułu, w terminie 3 miesięcy.
- Odbiorca do czasu zapłaty należności za dostarczony towar ponosi odpowiedzialność za jego ilość i jakość.
- Realizacja zamówienia
- Kupujący może dokonać zmiany i anulowania zamówienia tylko za wyraźną pisemną (m.in. fax, e-mail) zgodą Sprzedawcy.
- Sprzedawca
zastrzega sobie prawo wyznaczenia (w każdym czasie) nowej daty
dostarczenia towaru, bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności z
tego tytułu, w szczególności w sytuacji zmiany zamówienia przez
Kupującego.
- Sprzedawca
zastrzega sobie prawo dzielenia zamówionego towaru na części i
dostarczania go w różnych terminach. Kupujący zobowiązany jest wówczas
do zapłaty za dostarczoną ilość towaru w terminie wskazanym przez
Sprzedawcę.
- Czas wysłania
towaru na wskazany przez Kupującego adres określa Sprzedawca. Czas ten
liczony jest od dnia wysłania Zatwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę
lub otrzymania przez Sprzedawcę od Kupującego zamówienia na podstawie
wcześniej wystawionej przez Sprzedawcę oferty.
- Miejscem
spełnienia świadczenia według wyboru Sprzedawcy jest: siedziba
Sprzedawcy, magazyn wskazany przez Sprzedawcę, zakład produkcyjny
wskazany przez Sprzedawcę.
- Terminy realizacji:
- Termin realizacji umowy jest uważany za zachowany, jeżeli przed jego upływem świadczenie zostało zrealizowane.
- W
przypadku, gdy Kupujący osobiście lub przy pomocy osoby trzeciej (m.in.
spedytor, przewoźnik) odbiera towar od Sprzedawcy, termin realizacji
świadczenia jest uważany za zachowany w dniu, w którym Kupującemu
została zgłoszona (np. telefonicznie, e-mailem, faxem) gotowość wydania
towaru w siedzibie Sprzedawcy, w magazynie lub zakładzie produkcyjnym
wskazanym przez Sprzedawcę.
- W
przypadku, kiedy towar ma być przesłany przez Sprzedawcę do miejsca,
które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie
wątpliwości, że świadczenie zostało zrealizowane z chwilą, gdy w celu
dostarczenia towaru na miejsce przeznaczenia Sprzedawca powierzył ją
przewoźnikowi trudniącemu się przewozem tego rodzaju towarów. W
przypadku, kiedy towar ma być dostarczony do miejsca przeznaczenia przez
samego Sprzedawcę wydanie towaru zostaje dokonane z chwilą dostarczenia
towaru na miejsce przeznaczenia i umożliwienia Kupującemu rozładunku.
Data wydania towaru jest datą realizacji świadczenia.
- W
przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Sprzedawcy, mających
wpływ na przygotowanie i przesłanie towaru lub wykonanie umowy, w
szczególności takich jak: strajki, blokady dróg, utrudnienia w imporcie,
warunki atmosferyczne i inne zdarzenia sił przyrody, których natężenie
odbiega od przeciętnej skali w danym okresie i uniemożliwia realizację
umowy, terminy realizacji z umowy ulegają stosownemu przedłużeniu w
wymiarze określonym przez Sprzedawcę. Postanowienie to obowiązuje także,
jeżeli powyższe okoliczności wystąpią u kontrahentów Sprzedawcy – w
szczególności we wskazanym przez Sprzedawcę magazynie czy zakładzie
produkcyjnym – i są przyczyną opóźnień w realizacji umowy przez
Sprzedawcę. W przypadkach uznanych przez Sprzedawcę za istotne będzie on
informował Kupującego o powstaniu i zakończeniu tego rodzaju
okoliczności.
- W przypadku
niedotrzymania terminu realizacji umowy przez Sprzedawcę, z przyczyn
leżących po jego stronie, w zakresie maksymalnie dopuszczalnym prawnie,
wyłączona jest odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedawcy, a Kupującemu
przysługuje jedynie prawo do wyznaczenia Sprzedawcy dodatkowego terminu
na realizację umowy (nie krótszego niż 14 dni roboczych).
- Jeżeli
Kupujący nie odbiera towaru Sprzedawca może naliczyć opłatę Kupującemu -
za ubezpieczenie i składowanie towaru - począwszy od pierwszego dnia, w
którym nastąpiło zgłoszenie przez Sprzedawcę gotowości odbioru towaru,
do dnia odbioru towaru. Przechowywanie towaru zawsze następuje na ryzyko
Kupującego.
- W przypadku,
gdy przesyłka nie może być zrealizowana z przyczyn leżących po stronie
Kupującego, Sprzedawca będzie uprawniony do naliczania m.in. kolejnych
prób doręczenia, kosztów ubezpieczenia i składowania towaru. Termin
realizacji umowy zostaje wówczas zachowany z chwilą, gdy w celu
dostarczenia towaru na miejsce przeznaczenia Sprzedawca mógł ją
powierzyć przewoźnikowi trudniącemu się przewozem tego rodzaju towarów
lub podjąć się transportu.
- W
razie nieobecności Kupującego przewoźnik przy pomocy którego Sprzedawca
realizuje przesyłkę towaru lub sam Sprzedawca, pozostawia awizo ze
wskazaniem gdzie i kiedy Kupujący może osobiście odebrać towar. Termin
odbioru towaru przez Kupującego wynosi 2 dni kalendarzowe liczone od
dnia następnego po dniu pozostawienia awizo. Sprzedawca nalicza opłatę w
szczególności za składowanie i ubezpieczenie towaru. Koszty
składowania, ubezpieczenia towaru lub jego odebrania przez Sprzedawcę z
miejsca składowania (jeżeli Kupujący nie odbierze towaru) określone będą
w wysokości rzeczywiście poniesionych przez Sprzedawcę nakładów.
- Dochowanie
przez Sprzedawcę terminów realizacji z umowy zależne jest od
terminowego wykonania swoich obowiązków przez Kupującego.
- W
przypadku, kiedy po stronie Sprzedawcy leży obowiązek dostarczenia
towaru wybór m.in. spedytora lub przewoźnika, rodzaju transportu, drogi
transportu, rodzaju i zakresu potrzebnych środków ochronnych, pozostaje w
gestii Sprzedawcy. Na życzenie i na koszt Kupującego, przesyłka może
zostać ubezpieczona przez Sprzedawcę od ryzyk: kradzieży, szkód
powstałych podczas transportu, działania ognia i wody oraz innych
podlegających ubezpieczeniu.
- Kupujący
przy odbiorze towaru zobowiązany jest do dokonania aktów staranności w
zakresie sprawdzenia przesyłki. Pod rygorem utraty uprawnień z tytułu
rękojmi Kupujący zobowiązany jest dokonać zgłoszenia wszelkich
zastrzeżeń do widocznych szkód w przesyłce (np. uszkodzenie opakowania,
ubytek lub uszkodzenie towaru) oraz niezgodności przesyłki z fakturą lub
zamówieniem – przy jej odbiorze i dokonać wszelkich czynności
niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika (m.in. wpisać
uszkodzenia i ubytki do listu przewozowego, sporządzić protokół szkody)
oraz skontaktować się natychmiast telefonicznie lub poprzez e-mail ze
Sprzedawcą.
W
przypadku innych braków lub wad niewidocznych, których przy zachowaniu
należytej staranności nie można było zauważyć przy odbiorze przesyłki,
Kupujący zobowiązany jest je zgłosić przewoźnikowi i Sprzedawcy
telefonicznie oraz pisemnie, nie później niż w terminie 5 (pięciu) dni
kalendarzowych od dnia odbioru przesyłki. W wskazanym powyżej terminie 5
(pięciu) dni Kupujący zobowiązany jest ponadto sporządzić z
przewoźnikiem pisemny protokół reklamacyjny i dostarczyć go Sprzedawcy
(w przypadku reklamacji przesyłki realizowanej za pośrednictwem
spedytora Kupujący zobowiązany jest sporządzić protokół reklamacyjny
dodatkowo z udziałem firmy spedycyjnej).
- Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do dostarczenia towaru o zmienionych parametrach,
o ile nie odbiega on w istotny sposób od parametrów towaru określonego w
zamówieniu lub ofercie.
- Kupujący
zobowiązany jest przejąć dostarczony mu towar nawet, jeżeli posiada
nieistotne wady. Przyjęcie towaru nie ma wpływu na uprawnienia
Kupującego wynikające z rozdziału V OWU oraz obowiązki Kupującego
wynikające z ust.14 powyżej.
- W
przypadku, kiedy Kupujący nie odbiera towaru lub przesyłka nie może być
zrealizowana z przyczyn leżących po stronie Kupującego Sprzedawca
zachowuje prawo do swobodnego dysponowania przedmiotem umowy.
- Reklamacje
dotyczące niezgodności dostarczonego towaru z fakturą lub zamówieniem
Kupujący zobowiązany jest zgłaszać w momencie odbioru towaru.
- Odpowiedzialność
- Sprzedawca udziela Kupującemu rękojmi na towary.
- Czas trwania rękojmi to 1 rok od dnia wydania towaru.
- Rękojmia obejmuje obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
- Z
tytułu rękojmi, w przypadku uznania reklamacji przez Sprzedawcę,
Kupującemu przysługuje prawo naprawy towaru. W przypadku stwierdzenia
przez Sprzedawcę braku możliwości naprawy towaru Kupującemu przysługiwać
będzie prawo wymiany towaru na nowy.
- W
przypadku wydania Kupującemu towaru pozbawionego pisemnie
przyrzeczonych właściwości przez Sprzedawcę Kupującemu przysługiwać
będzie wyłączne prawo do wymiany towaru na nowy, z wykluczeniem dalszych
roszczeń.
- Sprzedawca
jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi i na zasadach
ogólnych, jeżeli Kupujący wiedział o wadzie towaru w chwili wydania
towaru.
- Jeżeli po zakończeniu
procedury reklamacyjnej towar (wolny od wad lub wadliwy) nie zostanie
odebrany we wskazanym przez Sprzedawcę terminie, Sprzedawca wezwie
Kupującego do odbioru towaru w terminie 14 dni kalendarzowych od daty
otrzymania wezwania. Po bezskutecznym upływie terminu Sprzedawca jest
uprawniony do naliczania opłaty za ubezpieczenie i bezumowne
przechowywanie towaru. Przechowanie następuje na koszt i ryzyko
Kupującego. Sprzedawca zastrzega sobie prawo dysponowania towarem wolnym
od wad.
- Rękojmia nie obejmuje w szczególności wad towaru powstałych w wyniku:
- nieodpowiedniego jego składowania lub transportu przez Kupującego,
- działania siły wyższej lub innych zdarzeń losowych, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności,
- naturalnego / zwykłego zużycia towaru,
- różnic optycznych w kolorze towaru.
- Do
zgłoszenia reklamacyjnego Kupujący zobowiązany jest załączyć dowód
zakupu towaru, zdjęcia wadliwego towaru i próbkę wadliwego towaru.
- W
zgłoszeniu reklamacyjnym Kupujący zobowiązany jest szczegółowo wskazać:
rodzaj reklamowanego towaru (nazwa i numer towaru), dzień stwierdzenia
wady, zakres ujawnionych wad, okoliczności ich wystąpienia.
- Kupujący,
z zastrzeżeniem ust. IV pkt. 14 OWU, traci uprawnienia z tytułu
rękojmi, jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy o wadzie w terminie 7 dni od
momentu ujawnienia wady.
- Z
chwilą realizacji świadczenia przechodzą na Kupującego korzyści i
ciężary związane z towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty
lub uszkodzenia towaru, z zastrzeżeniem postanowień OWU.
- Odpowiedzialność
odszkodowawcza Sprzedawcy, bez względu na tytuł prawny, w zakresie
maksymalnie dopuszczalnym prawnie, ograniczona jest do wartości
wadliwego towaru.
- Reklamowany
towar, według wyboru Sprzedawcy, zostanie odesłany Sprzedawcy przez
Kupującego (za pośrednictwem firmy przewozowej wskazanej przez
Sprzedawcę), Sprzedawca odbierze od Kupującego we własnym zakresie (w
uzgodnionym z Kupującym terminie, w określony przez Strony sposób) lub
dokona weryfikacji towaru u Kupującego (Kupujący zobowiązany jest
zapewnić swobodny dostęp do towaru).
- Sprzedawca
zastrzega sobie prawo uznania zwrotu towaru przez Kupującego. Zwrot
towaru może odbywać się tylko i wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu i
za uprzednią pisemną, pod rygorem nieważności, zgodą Sprzedawcy.
Zwracany towar musi być nieużywany, nieuszkodzony, wolny od wad oraz w
oryginalnym opakowaniu. Transport zwracanego towaru odbywa się w całości
na koszt Kupującego.
- Kupujący oświadcza, iż znane są mu parametry techniczne, sposób montażu i zastosowanie towarów nabywanych od Sprzedawcy.
- Informacje poufne
- Strony
zobowiązują się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji
uzyskanych w związku z wykonywaniem umowy i OWU, a w szczególności do
nie wykorzystywania dla własnych celów lub celów osób trzecich i nie
ujawniania osobom trzecim jakichkolwiek informacji dotyczących drugiej
Strony, w tym w szczególności informacji handlowych, przebiegu
negocjacji, terminów realizacji zamówień, struktury cen, polityki
rabatowej, upustów, otrzymanych ofert, polityki marketingowej i
handlowej, informacji dotyczącej serwisu lub procedur reklamacyjnych,
ilości zgłaszanych reklamacji, czasu przeprowadzenia procedury
reklamacyjnej, oraz innych informacji, których ujawnienie, bądź
wykorzystanie mogłoby w jakikolwiek sposób naruszyć interes drugiej
Strony (zwanych dalej “Informacjami Poufnymi”). Poinformowanie o fakcie
zawarcia umowy nie stanowi naruszenia niniejszego zobowiązania.
- Ujawnienie
Informacji Poufnych, z wyłączeniem ich ujawnienia pozostającego
w związku z wykonywaniem umowy, wymaga wyraźnej uprzedniej pisemnej
zgody drugiej Strony.
- W
przypadku ujawnienia Informacji Poufnych swoim pracownikom, w związku z
realizacją umowy, Strona zobowiązana jest do poinformowania tych osób o
poufnym charakterze przekazywanych informacji i zobowiązania ich do
zachowania poufności.
- Za
każdy przypadek naruszenia przez jedną ze Stron postanowień określonych w
ust. VI pkt. 1 i 2 OWU drugiej Stronie przysługiwać będzie kara umowna w
wysokości 10 000,00 (dziesięć tysięcy) zł netto. W przypadku,
kiedy wartość szkody przekroczyłaby wartość kary umownej Strona
uprawniona do otrzymania kary umownej uprawniona będzie do dochodzenia
dalej idącego odszkodowania na zasadach ogólnych.
- Wypowiedzenie umowy
- Sprzedawca może wypowiedzieć każdą umowę ze skutkiem natychmiastowym, gdy:
- Kupujący opóźnia się z zapłatą jakiejkolwiek z należności,
- Kupujący nie wykonuje jakiegokolwiek z obowiązków określonych OWU,
- Kupujący przystępuje do grupy zakupowej, co uprawnia go do składania zamówień na towary za pośrednictwem grupy zakupowej,
- Kupujący narusza dobre imię Sprzedawcy.
- W
okresie wypowiedzenia umowy Sprzedawca zastrzega sobie prawo do
nieprzyjmowania nowych zamówień od Kupującego oraz nierealizowania
złożonych przez Kupującego zamówień, bez ponoszenia jakiejkolwiek
odpowiedzialności z tego tytułu.
- Postanowienia końcowe.
- W kwestiach nieuregulowanych niniejszymi OWU stosuje się odpowiednio przepisy polskiego prawa.
- Strony
ustalają, że m.in. informacje o wadach towaru, oświadczenia, prośby,
zawiadomienia i informacje dostarczane za pomocą poczty elektronicznej
(e-mail) będą uznawane za dostarczone do drugiej Strony w przewidzianym
terminie, jeżeli ich treść została odebrana przez druga Stronę i
potwierdzona powiadomieniem o wyświetleniu wiadomości lub potwierdzeniem
otrzymania wiadomości.
- Strony
ustalają, że jeżeli Strona odmawia przyjęcia pisma, uznaje się, że
pismo zostało doręczone w dniu odmowy jego przyjęcia przez Stronę.
- Kupujący
przed złożeniem pierwszego zamówienia zobowiązany jest dostarczyć
Sprzedawcy kopie dokumentów rejestrowych potwierdzających jego status,
jako przedsiębiorcy lub innej instytucji, prowadzącej działalność
gospodarczą (na żądanie Sprzedawcy Kupujący zobowiązany jest przedstawić
oryginały dokumentów), aby wykazać możliwość zawierania umów ze
Sprzedawcą (m.in. wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej lub z Krajowego Rejestru Sądowego,
zaświadczenie o numerze NIP, dokument potwierdzający nadanie numeru
statystycznego Regon, a jeżeli uprawnienie do reprezentowania Kupującego
nie wynika z dokumentów rejestrowych – również dokument świadczący o
umocowaniu osoby składającej zamówienie do reprezentowania Kupującego w
stosunkach ze Sprzedawcą, zaciągania zobowiązań w jego imieniu i odbioru
Towaru).
- Każda ze Stron zobowiązuje się do natychmiastowego zawiadomienia drugiej Strony w formie pisemnej, za potwierdzeniem odbioru, o:
- zmianie adresu siedziby,
- wszczęciu
postępowania upadłościowego lub restrukturyzacyjnego, a także o
przyczynach uzasadniających wszczęcie takiego postępowania;
- zmianie stanu prawnego, nazwy lub właścicieli;
- zmianie w składzie osobowym osób upoważnionych do odbioru towarów i faktur VAT,
osób uprawnionych do składania zamówień.
W
przypadku nie zawiadomienia drugiej Strony Strona zobowiązana do
zawiadomienia zobowiązuje się do pokrycia drugiej Stronie wszystkich
kosztów wynikłych z posiadania przez Stronę niezawiadomioną
nieaktualnych informacji. Jednocześnie przyjmuje się, że brak informacji
o zmianach może powodować wydanie towaru osobom nieuprawnionym, w takim
przypadku przyjmuje się, że towar został odebrany przez osobę
działającą w imieniu Kupującego.
- Wszelkie
spory, nie wyłączając sporów pozaumownych, jakie wynikły lub mogą
wyniknąć z realizacji umowy lub w związku z jej zawarciem i wykonywaniem
oraz innych aktów stanowiących integralną część umowy zostaną poddane
pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego dla siedziby
Sprzedawcy.
- Nieważność
lub nieskuteczność któregokolwiek z postanowień OWU nie narusza
ważności i skuteczności pozostałych postanowień. W przypadku gdyby
którekolwiek z postanowień OWU uznane zostało za nieważne lub prawnie
wadliwe, pozostałe postanowienia OWU pozostają w mocy w najszerszym
zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy prawa. Jednocześnie
Strony zobowiązują się do niezwłocznego zastąpienia takich postanowień
postanowieniami ważnymi, uwzględniając cel gospodarczy OWU oraz wolę i
intencje Stron.
- Postanowienia
OWU w żaden sposób nie wyłączają lub nie ograniczają uprawnień i
roszczeń Sprzedawcy wobec Kupującego, jakie wynikać mogą z przepisów
prawa, w szczególności prawo do dochodzenia odszkodowania na zasadach
ogólnych.
- Wszystkie
umowy pomiędzy Stronami będą regulowane prawem polskim. Wyłączone jest
zastosowanie postanowień Konwencji Narodów Zjednoczonych o Umowach
Międzynarodowej Sprzedaży Towarów i powiązanych norm prawa
międzynarodowego.
- Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w OWU. Zmiany postanowień
OWU zaczynają wiązać drugą Stronę w terminie 14 dni kalendarzowych od
momentu, gdy zostały jej przesłane faxem, e-mailem lub pisemnie.
- Wszelkie
zmiany postanowień OWU wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej.
Jakiekolwiek warunki realizacji umowy zawarte w dokumentach Kupującego,
niezgodne lub wykraczające poza postanowienia OWU, ofertę Sprzedawcy
lub Zatwierdzenie Zamówienia nie są wiążące dla Sprzedawcy.